Risau


untitled-1-berdoa

Target pelaburan bagi aku, untuk support kehidupan aku bila dah tak bekerja lagi besides build-up portfolio for my kids.

Target bersara? Kalau boleh before 50 aku nak bersara dah..tapi ajal maut ditangan tuhan, kita hanya mampu merancang. Cuma, merancang ni lagi bagus dari tak buat apa2. Kesihatan kita, pelajaran anak2 kita, kewangan kita; ini semua perlu dirancang & praktikkan supaya kita ada matlamat hidup. Tapi aku taklah rigid sangat..Jadi kita tahu apa target kita masa hidup ni, setakat mana kita nak jadi kaya etc. Bagi aku, kalau tak berusaha dari sekarang, sampai bila2 kehidupan kita mcm ni. Maksudnya,  kalau harapkan epf saja untuk usia emas nanti memang tak cukup. Inflation rate yang tinggi, it can easily offset the dividen yg kita received dari pelaburan conventional.

There are so many ways to invest out there, tapi pelaburan hartanah paling aku suka. Sebab, besides properties can be rented out, ia juga ada value appreciation.

Leave a comment